Moikka kaikille!

Näin alkuun ajateltiin kertoa vähän itestämme, jotta tajuaisitte millaiset tyypit ovat täällä ruudun takana. Sitten ehkä voi ymmärtää, miten meillä on näin kauheita mielipiteitä ;)

Tän blogin ideanahan on se, että me kerrotaan mielipiteitämme ja arvostellaan esim. biisejä, levyjä, kirjoja, tv-sarjoja, elokuvia yms. Eli vähän niinku kaikesta, mitä on nyt mielessä (blogin supermielikuvituksellinen nimi tulee siis siitä).

 

Kuvassa vasemmalla R ja oikealla S (s: sä oot ahdistanu mut tollai nurkkaan! mur).

Joo, eli mää oon R. Tamperelainen tyttö, joka on luonteeltaan erittäin sosiaalinen, nauravainen  ja kohtalaisen suurisuinen (ja aikalailla sarkastinen myös).  Tää blogi on hyvä juttu, koska kaikkien ei aina tarvii kuunnella  mun mielipiteitä joka asiaan (s: niinpä!). Mää oon tuntenu ton ässän varmaan sata vuotta (s: ethän sä ees oo niin vanha) ja me ollaan samalla luokallaki (onneks, vähän elämä olis tylsää muuten).

Mutta siis, mun harrastuksina ensimmäisenä on musiikki ja varmaan tulee aina olemaan. Mää soitan viulua musiikkiopistossa (nopeesti laskutoimitus päässä) kahdeksatta tai yhdeksättä (?) vuotta. Siellä mää käyn myös teorian kursseja ja soitan triossa. Musiikkia harrastan myös kuuntelemalla sitä ihan laidasta laitaan (toisin sanoen klassisesta rokkiin). Lemppariartisteja ja -bändejä ovat Alexander Rybak, The Baseballs, Coldplay ja Celine Dion. Lemppari klassinen säveltäjä on varmaankin Howard Shore, joka on säveltänyt Taru sormusten herrasta-elokuvan musiikin. 

Muita harrastuksia on kissat, sillä meillä on kotona kahden melko eläimellisen henkilön (pikkusiskojen) lisäksi kaks aikuista ja neljä pentukissaa. Me kasvateaan mun äidin kanssa mainareita, eli Maine Coon-rotukissoja kasvattajanimellä SwingPop.

Tässä yritetään näyttää kiltiltä...

Nonniin päästäsköhän me nyt siihen suuren rakkauteen, eli kirjoihin. Mä rakastan niitä! Oon lukenu tosi paljon elämäni aikana ja pidän lähes jokaisesta lukemastani kirjasta. Suursuosikkeja on Tuulen viemää, Humiseva harju, Ylpeys ja ennakkoluulo, Prinsessapäiväkirja 1-10 (+ Sydämeni lunnaat), Eikä yksikään pelastunut, Tuulen varjo ja sitten uus suosikki Sello & Pallo. Ja näitä kyllä piisaa vielä lisää; tossa ei ollut vielä mainittuna mun ihania rakkausromaaneja kirjoittajina mm. Nora Roberts ja Danielle Steel. Olen siis oikea kirjojen suurkuluttaja.

Pidän myös elokuvien katselusta, kuten varmaan aika moni muukin. Tv:n katselu on ehkä vähän vähemmällä, kun ei sieltä enää tule mitään hyvää. Suosikkeja on 500 days of Summer, Titanic, Ylpeys ja ennakkoluulo (tv-sarja), Gilmoren tytöt, Teinitytön kasvatusopas, Nora Robertsin Kunniavelka, Alias (s pakotti laittaan), Gossip Girl, Anastasia (se Disneyn piirretty ja sitten se venäläinen telenovela), Tuhkimotarina, Tuulen viemää ja Taru sormusten herrasta 1-3.

Lisää musta ja mun suosikeista/inhokeista varmasti saa tietää tulevista postauksista. Mun ensimmäisiä aiheita tulee olemaan ainakin  Prinsessapäiväkirjat, The Baseballs ja Sello & Pallo-kirja.

Tää on joku ässän taidekuva. Nää mun kuvat on tällasii itserakkaita omakuvia, koska mulla ei oo mitään erikoista kuten rakennekynsiä. Koittakaa kestää!

Vihdoin! Minkä ihme romaanin toi R oikein teki? Mä yritän tehä vähän lyhyemmän kuin toi yks blondi (r: on epäkorrektia vedota toisen ulkonaisiin ominaisuuksiin puhuttaessa tuollaisista älyllisiin asioihin kuuluvista ööh... hommista) Joo, ja nyt ärrä saa luvan lopetta open leikkimisen ja antaa mun kirjottaa (r: sori kun me ollaan lapsellisii...).

Nyt asiaan. Oon siis S, muutamaa viikkoa vaille 15-vuotias tyttönen myös Tampereelta (yllätysyllätys). Luonteeltani olen hieman epäsosiaalisempi ja vähäpuheisempi kuin R, jonka varmasti tulette huomaamaan (r: väitäksää mua jotenki ilmeiseks?). Olen myös hauska (?) ja vällillä jääräpäinen.

Harrastan oboen soittamista myös siellä musiikkiopistolla (tosin soitan vasta toista vuotta), teoriaa ja orkesteria. Musiikki on muutenkin minulle todella tärkeätä. En vois elää ilma sitä (r: voisitpas)! Radiosta kuuntelen laidasta laitaan erilaisia tyyppejä, mutta yksi ehdottommimmista lemppareistani on Alexander Rybak. Käyn muuten myös laulutunneilla neljättä tai viidettä vuotta.

Lemmikkinä mulla on sellanen leobardigekkonaaras nimeltään Pätkis. Se on väriltään sellanen keltaharmaaraidallinen ja siinä on mustia pilkkuja. Mitään muuta eläintä meille ei oikein voi hankkia, koska mä ja äiti ollaan allergisia.

Muihin harrastuksiini lukeutuu ehdottomasti shoppailu. Saatan käydä kaupungilla parhaimmillaan kolmesta neljään kertaan viikossa (tosin arkena en ehdi ihan noin usein). Useimmiten mukaan tarttuu vaatteita, korviksia ja kynsilakkoja (r: minnes kengät jäi?). Sen lisäksi lakkailen kynsiäni, oon kavereitteni kanssa ja katon telkkaria vapaa-ajalla.

Tossa on noi mun rakennekynnet. Tiedän, on vähän epätarkka kuva, mutta koittakaa kestää...

En lue läheskään niin paljoa, kuin R (mutta teen sitäkin enemmän kirjoitusvirheitä!). Lempikirjojani ovat Twilightit jaaa... En oikeastaan tiedä muita, sillä en ole viimeiseen puoleenvuoteen lukenut oikeastaan mitään muuta kuin Twilighteja... Paitsi nyt kun oikein mietin, niin tykkään paljon myös Annika Thorin kirjoista, Poika raidallisessa pyjamassa- ja Terveisin äiti -kirjoista.

Tv:tä taidan töllöttää enemmän kuin R. Erityisesti tykkään Salkkareista, C.S.I:sta, Aliaksesta, Selviytyjistä, Huippumalli hausta ja Gossip Girlistä (!!). Leffoista taas eniten pidän Muumiosta, 500 days of summerista, Taru sormusten herrasta ja Disneyn klassikkopiirretyistä.

Hamassa tulevaisuudessa aijon kirjoittaa murska-arvioita... Hmm... En oikeastaan tiedä vielä mistä, joten pidetään teidät jännityksessä. Ehkä saan joululahjaksi jotain, mistä kirjoittaa.

Toisinku är, niin mä en kelpuuttanu yhtäkään musta otettua kuvaa, joten pengottua kuvavarastoja löysin kuvan joltain vuodelta 2004. Eiks mulla ollukki mahtavat vaatteet ;)?

 

Tässä oli siis jotakin meistä (s: jaa jotakin?! tossahan on oikee romaani. jaksaakohan kukaan lukee sitä?) ja enemmän sitten opitte tuntemaan meitä tulevaisuudessa. Yritämme kirjoittaa mahdollisimman usein mieleen tulevista asioista ja meille saa tietysti ehdottaa kaikkia mielenkiintoisia aiheita (s: mehän voidaan arvostella meikkejä ja kauppojaki (=). Joo, eli kommentoikaa ja ehdotuksia kehiin!

S:n joku mahtava gimpmuokkaussoittorasiakuva.

Kirjoittelemisiin,

R ja S